Úvodní slovo

šéfredaktorů, ředitelů či majitelů většina přeskočí, co zajímavého by tak mohli na úvodní stránce zjistit, že? Rozhodl jsem se tak napsat o tom, co nás vůbec vedlo k tomu, že v pivním národě budeme dělat festival plný zkvašeného jablečného moštu a proč nás to ještě baví. Na další straně si přečtete to, s čím se často setkávám jak na trhu gastronomie, s výrobci, s cidraři, tak se spotřebiteli…

Je co slavit? Tak určitě, řekl bych sportovní terminologií. Vždycky říkám, že jednou je to náhoda, dvakrát možná také, ale pokud se něco děje po třetí, už to bude pravidelně! Pivní festivaly jsou na každém rohu, lidé se za poslední roky naučili vyslovovat slovo ALE, STOUT a dokonce BOCK, ale jen desetina možná i méně ví, co že je to ten cider, že se pravděpodobně nejedná o importovanou alkoholickou limonádu nebo příchuť ovocného piva. Já jsem se kdysi do cideru zamiloval, a zatím mě to nepustilo , a protože u nás neexistovala plnohodnotná oslava cideru, chopili jsme se toho v partě několika nadšenců. První ročník dopadl úspěšně i když s finanční ztrátou, další už téměř na nule, takže doufáme, že třetí ročník už bude ekonomicky soběstačný, ostatně máme nejvíce cidrařů v historii, a čekáme návštěvnost přesahující 10 tis lidí, za což se nemusí stydět ani kdejaký pivní festival. I když spotřeba cideru v ČR stoupá nejvíce ze všech nápojů v daném segmentu, tedy v minulých letech o stovky procent, tak je stále pod jedním procentem spotřeby piva. Čísla však rostou rychle v celé EU, malí výrobci navyšují každoročně kapacity o desítky procent, a tak má cider (a věříme i jeho oslava) v následujících letech zajištěnu opravdu skvělou budoucnost. Přejeme cidrařům po skoro děsivém “nejablečném“ roku skvělou úrodu jablek i hrušek, a všem milovníkům cideru, ať si pochutnají na desítkách druhů a značek, které se letos na náplavce opět sejdou.  
%d blogerům se to líbí: